Otwórz menu

Wypadek na terenie sali trampolin – Strefa Gąbek. Ważne wskazówki.

W niniejszym artykule chcielibyśmy zwrócić uwagę na aspekty, na które jako przedsiębiorca powinieneś uważać, prowadząc salę trampolin z wydzieloną strefą gąbek. Częstymi przyczynami wypadków w parkach trampolin są upadki na twarde podłoże oraz nieprawidłowy sposób wykonywania skoków przez uczestników. Do złamań kości dochodzi, gdy uczestnicy wykonują skok do basenu w sposób niezgodny z regulaminem lub filmem instruktażowym, co powoduje uderzenie o twarde podłoże znajdujące się pod warstwą gąbek.

sala trampolin

Dlatego tak ważne jest, aby przedsiębiorca prowadzący salę trampolin, w której znajduje się strefa gąbek, zadbał o spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa. Oto kilka kluczowych kwestii:

  1. Orzeczenie techniczne: Należy posiadać ważne orzeczenie techniczne, które potwierdza, że dana strefa – w szczególności podłoże w strefie gąbek – została oceniona przez rzeczoznawcę technicznych urządzeń zabawowych. Ocena ta powinna obejmować m.in. sprawdzenie podestów, spawów itp. Ważne jest również określenie parametrów wytrzymałości gąbek użytych do wypełnienia basenu.
  2. Prawidłowa rozgrzewka: Uczestnikom sali trampolin należy zapewnić dostęp do informacji na temat prawidłowej rozgrzewki, którą mogą poznać z regulaminu lub filmu instruktażowego. Uczestnicy (lub ich opiekunowie prawni) powinni dowiedzieć się, jakie ćwiczenia są zalecane dla danego rodzaju atrakcji i ile razy należy je powtórzyć. Rozgrzewka powinna być dostosowana do grup wiekowych korzystających z sali trampolin.
  3. Szkolenie pracowników: Pracownicy obsługujący urządzenia powinni być odpowiednio przeszkoleni i zaznajomieni z ich właściwościami oraz zagrożeniami związanymi z użytkowaniem tych urządzeń. Szkolenia BHP z zakresu prawidłowej obsługi są w tym przypadku kluczowe.
  4. Regulamin: Regulamin sali trampolin powinien jasno określać, jakie zachowania są niepożądane lub zabronione na terenie poszczególnych stref. Powinien uwzględniać rodzaj aktywności oraz zagrożenia wynikające z konstrukcji danej atrakcji.
  5. Regularne przeglądy: Wyznaczeni pracownicy powinni przeprowadzać regularne przeglądy strefy gąbek, w zależności od intensywności jej użytkowania, zgodnie z harmonogramem zawartym w dzienniku przeglądów sali trampolin. Dokumentacja ta powinna odzwierciedlać systematyczne układanie gąbek w basenie, kontrolę głębokości strefy upadku, ponieważ gąbki mogą się przemieszczać pod wpływem uderzeń, co zmniejsza efektywność amortyzacji.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji do prowadzenia sali trampolin? Napisz lub zadzwoń, a chętnie Ci pomożemy!

Najnowsze artykuły i filmy

Czy właściciel jednoosobowej działalności z dmuchańcami musi wdrożyć Standardy Ochrony Małoletnich?

Standardy Ochrony Małoletnich to zestaw procedur i zasad, których celem jest ochrona dzieci i młodzieży przed krzywdzeniem – w szczególności […]

Czytaj więcej
Codzienna kontrola dmuchańców – klucz do bezpiecznej eksploatacji

Bezpieczna eksploatacja nadmuchiwanych urządzeń do zabawy, czyli popularnych dmuchańców, wymaga przestrzegania określonych procedur. Każdorazowo przed udostępnieniem ich do użytku w […]

Czytaj więcej
Kontrola Inspekcji Handlowej w branży rozrywkowej

W niniejszym artykule poruszamy temat kontroli prowadzonych przez wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej w branży rozrywkowej. Obecnie szczególnym nadzorem objęte są […]

Czytaj więcej

Skontaktuj się z nami

Rzeczoznawca urządzeń rozrywkowych - adres
ul. Sandomierska 7/3, 41-902 Bytom
Wróć do góry
Zamknij menu