Rzeczoznawca dmuchańce - telefon +48 502 188 313
Otwórz menu

Przedsiębiorca organizujący eventy z wykorzystaniem dmuchańców ma obowiązek wprowadzić Standardy Ochrony Małoletnich

Standardy Ochrony Małoletnich

W niniejszym artykule przedstawiamy zasady, na jakich firmy organizujące tzw. eventy z wykorzystaniem dmuchańców lub innych urządzeń zabawowo-rozrywkowych muszą stosować przepisy ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczości na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

Firmy eventowe organizujące wydarzenia, takie jak urodziny, targi, turnieje, imprezy rodzinne czy plenerowe, w których uczestniczą małoletni korzystający odpłatnie lub nieodpłatnie z szerokiej gamy dmuchańców, trampolin, eurobungee, kul wodnych itp., są zobowiązane do wdrożenia Standardów Ochrony Małoletnich.

Jakie obowiązki powinien spełnić przedsiębiorca?

Wszyscy pracownicy zaangażowani w obsługę nadchodzącego eventu (jest to wydarzenie zamknięte, a zgodnie z regulaminem udział małoletnich wymaga zgody rodzica), zatrudnieni tymczasowo lub na stałe na podstawie umowy o pracę bądź umowy cywilnoprawnej, muszą przedłożyć organizatorowi zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego. Dokument ten dotyczy przestępstw określonych w rozdziałach XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub równoważnych przepisów prawa obcego (art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.).

Zatem przedsiębiorca organizujący tzw. eventy z wykorzystaniem dmuchańców ma obowiązek wdrożenia Standardów Ochrony Małoletnich zgodnych z wymogami ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczości na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

Obowiązek wprowadzenia standardów ochrony małoletnich

Zgodnie z art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. obowiązek wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich dotyczy:

Ustawodawca w sposób szeroki określił katalog podmiotów mających obowiązek wprowadzenia standardów. Znajdują się w nim m.in. parki rozrywki, parki trampolin, aquaparki, sale zabaw, animatorzy czy szkółki narciarskie. Osoby pracujące w tych miejscach muszą dbać o bezpieczeństwo dzieci i reagować na wszelkie sytuacje zagrażające ich zdrowiu lub życiu.

W przypadku ujawnienia przemocy wobec dziecka podczas eventu, imprezy lub w sali zabaw, wdrożone standardy mają zapewnić właściwą reakcję pracowników.

Obowiązek branży rozrywkowej

Podmioty działające w szeroko pojętej branży rozrywkowej, której odbiorcami są małoletni, zgodnie z art. 22b pkt 2 w zw. z art. 22c ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r., mają obowiązek wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich.

Najnowsze artykuły i filmy

Dziennik kontroli codziennej „dmuchańca”

W niniejszym artykule poruszamy temat konieczności prowadzenia dziennika kontroli codziennej nadmuchiwanego sprzętu do zabawy. Codzienna kontrola a rzetelność prowadzonej działalności […]

Czytaj więcej
Bezpieczna długość wyjścia ze zjeżdżalni nadmuchiwanej (Przykład zjeżdżalni ze zbyt krótkim wyjściem)

W niniejszym artykule poruszamy temat kluczowych kwestii, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu, eksploatacji nadmuchiwanej zjeżdżalni lub jako rodzic, […]

Czytaj więcej
Przedsiębiorca organizujący eventy z wykorzystaniem dmuchańców ma obowiązek wprowadzić Standardy Ochrony Małoletnich

W niniejszym artykule przedstawiamy zasady, na jakich firmy organizujące tzw. eventy z wykorzystaniem dmuchańców lub innych urządzeń zabawowo-rozrywkowych muszą stosować […]

Czytaj więcej

Skontaktuj się z nami

Rzeczoznawca urządzeń rozrywkowych - adres
ul. Sandomierska 7/3, 41-902 Bytom
Wróć do góry
Zamknij menu