W niniejszym artykule pragniemy zwrócić Państwa uwagę na treść wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dn. 18.10.2018 r. sygn. I SA/Sz 625/18 przesądzającego o tym, iż przedsiębiorca, który udostępnia dmuchane urządzenia podczas doraźnych imprez plenerowych, m.in. festynów czy pikników, nie musi rejestrować sprzedaży biletów na kasie fiskalnej.
W ocenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego sam fakt udostępniania przez przedsiębiorcę urządzeń nadmuchiwanych za opłatą gotówkową wnoszoną przez osoby zainteresowane nie przesądza o tym, że świadczy on usługi sprzedaży biletów wstępu do parku rozrywki. WSA nie zgodził się, że to, co robi przedsiębiorca, odpowiada definicji parku rozrywki.
Sąd zauważył, że działalność nie jest wykonywana w miejscu zdefiniowanym przez fiskusa jako „park”. Ponadto Sąd nie zakwalifikował sprzęty jako sprzętu należącego do grupy wesołego miasteczka.
Nie bez znaczenia dla sprawy okazało się to, że pojęcie „parku rozrywki” zostało zdefiniowane w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Tym samym WSA stwierdził, że działalności polegającej na świadczeniu usług w zakresie udostępniania urządzeń dmuchanych i do rywalizacji podczas doraźnych imprez plenerowych, takich jak festyny, pikniki czy targi, nie można uznać za prowadzenie „parku rozrywki”.