Z racji faktu, iż powoli zbliżamy się do sezonu letniego, poniżej pragniemy przedstawić Państwu kilka informacji dotyczących placu zabaw. Warto mieć na uwadze, iż plac zabaw winien być wyposażony w regulamin określający zasady bezpiecznego korzystania z placu zabaw przez uczestników zabaw, a także tablicę informacyjną z podstawowymi danymi dla użytkowników.
Administrator placu zabaw zobowiązany jest w widocznym miejscu zainstalować tablicę, która zawiera następujące informacje :
- ogólny numer telefonu dla połączeń alarmowych;
- numer telefonu, za pomocą którego można dzwonić do personelu obsługi technicznej;
- nazwę oraz adres operatora placu zabaw;
- wskazanie, dla jakiego wieku użytkowników przewidziany jest plac zabaw.
Na placu zabaw lub w jego pobliżu musi znajdować się kosz na śmieci. Zabrania się sadzenia na placach zabaw i uprawiania trujących roślin . Place zabaw muszą być konserwowane i czyszczone. Trawa powinna być koszona. Zimą ścieżki nie powinny powodować poślizgnięcia się. Piasek musi być wymieniany lub odnawiany w piaskownicach zainstalowanych na placach zabaw każdej wiosny i musi być wolny od zanieczyszczeń chorobotwórczych. Piaskownice muszą być chronione przed zanieczyszczeniem przez ich przykrycie. Pokrywa piaskownicy musi być powierzchnią antypoślizgową. Pojemniki na odpady należy regularnie opróżniać.
Place zabaw muszą być wolne od gryzoni i stawonogów. W razie konieczności należy przeprowadzić obowiązkową prewencyjną eliminację środowiska (dezynfekcja, dezynsekcja, deratyzacja) zgodnie z procedurą określoną w odpowiednich przepisach.
Zapraszamy do współpracy, celem prawidłowej eksploatacji placu zabaw oraz zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom, którzy korzystają z urządzeń zainstalowanych na Państwa placach zabaw.